Sedan årsskiftet är vi mycket glada över att välkomna Bokadirekt till den växande skaran kunder hos Linkura. Vi har tagit ett snack med Christian Fricke, VD på BokaDirekt, för att höra mer om varför de valde att arbeta med oss.


Berätta lite om er, vilka är Bokadirekt.se?
– Bokadirekt är Nordens största marknadsförings- och bokningstjänst för Skönhet & Hälsa. Vi fyller varje dag 1000-tals stolar för våra cirka 11 000 anslutna tjänsteutövare. På Bokadirekt.se kan du som konsument söka, hitta och boka behandlingar med bara några klick.

Hur har ni arbetat med stress och psykisk ohälsa i er organisation tidigare?
– Vi har jobbat och agerat vid behov och när något inträffat. När vi träffade Linkura blev det tydligt att vi kan stötta och hjälpa våra duktiga medarbetare mer proaktivt i förebyggande syfte.

Varför valde ni att satsa på Linkuras tjänst för era medarbetare?
– Vi själva jobbar inom teknik och gillade konceptet med att kombinera innovativ teknik med konkreta åtgärder som hjälper medarbetare på ett tydligt sätt. Sedan är jag som chef intresserad av att se stressnivån på gruppnivå för få en uppfattning ifall upplevd, kontra faktisk stress ligger i paritet. Men också för att visa våra medarbetare att vi tar detta på allvar genom att jobba mer proaktivt.

Läs vidare om hur vi kan hjälpa din organisation att bli mer proaktiv på:

linkura.se/about/for-arbetsgivare